Mai on koristuskuu talve jääkidest ja uuest prügist.  Männiriisika rühm jagunes kaheks, kummalgi muruluud ja suuremad prügikotid kaasas ning kõikidel käes kummikindad.

Koolieelikute ja kuueaastastega koristasime ära lasteaia piirdeaia taguse ning küla jalgpalliplatsi sireliheki, kust põhjatuul alati meie aia taha prügi kannab. Sealt saime esimese prügikoti pakendeid ja prahti täis, mille tee äärde ootama jätsime. Ise suundusime metsa poole, kus tavaliselt lastega jalutamas käiakse. Tee äärest leidsid terased silmad ja nobedad näpud piisavalt prügi, mida kotti panna.  Väikesest kivihunnikust leiti auto ilukilp, mis sobib hästi roolirattaks. Üks seltskond jõudis kiiremalt edasi ning nii said nad puhkepeatuse „Päkapikumetsas“. Kui teised järgi jõudsid, tehti koos ühine pilt . Kodutee üle põllu võis alata. Lasteaia prügikonteinerite juures arutleti, kas musta pakendit tohib pakendi konteinerisse panna ja loeti kokku 4 suurt kotti prügi, mis pandi sel korral kõik olmeprügi kasti.

Riina Lotamõis

Pildid leiate galeriist

Kui sügisel käis Männiriisika rühm Valgejärve loodusrajal tuvumas erineva metsaloodusega, siis KIK- i toel sai teoks teinegi õppesõit  - seekord mere äärde. Viimsi Rannarahva muusemis ja  Viimsi Vabaõhumuuseumis toimus õppepäev teemal:  "Eestlased on mererahvas"

Viimsi Rannarahva Muuseumi majas tegi programmijuht Annaliisa meile näitlike filmide põhjal selgeks, miks ei tohi prügi maha või veel vähem vette visata, sest merest satub prügi läbi kalade uuesti inimese toidulauale.  Et prügi vähem tekiks, siis on kasulikum poest osta kotid, mida saad toidukaupade koju toomiseks kasutada mitu korda järjest või siis biolagunevad kilekotid, mis kõdunevad loodusesse sattudes kiiremini kui tavalised kilekotid. Üleüldse tarbitakse liiga palju asju, mis on pakendatud plastikusse, mõni asi veel mitmekordses pakendis.

Selle kõrval saime teada, et elame Läänemere ääres ning meie kahjuks on see üks maailma kõige saastatum sisemeri. Vesi selles vahetub 30a jooksul, sest vana vesi välja ja uus vesi sisse saab ainult kitsa Taani väina kaudu liikuda. Saime teada millised kalad, loomad, linnud elavad Läänemeres või selle ääres. Põnev oli teada saada, et Läänemere ääres elab 7 liiki kajakaid. Lestakala ujub üks külg allapoole mitte kõhuli nagu õp Katrin arvas. Eestil on kokku 2222 saart.

Teises õpperuumis olid erinevad prügiämbrid siltidega ja erinevat prügi, mille sorteerimisel paluti laste ja õpetajate abi. Lapsi veeti kavalasti ninapidi, sest anti kommi ja selle paberi pidi panema õigesse prügikasti - kas paber ja papp või pakend. Enamus panid paber ja papp prügisse, kuid õige oli pakend. Esiteks oli see läikiv kommipaber ja teiseks oli seal sees olnud komm ehk see loetakse siis pakendiks. Õpetajad pandi proovile selle küsimusega, et kuhu käib papist munakarp. Õp Katrin arvas, et see sobiks nii papp ja paber kui ka pakendi kasti, kuid tegelikult on see munakarp ja majapidamispaber tehtud sellisest materjalist, mida on juba mitmeid kordi ümbertöödeldud ja enam ei saaks seda töödelda. Seetõttu käivad papist munakarbid ja majapidamispaberid biojäätmete hulka. Me juba teadsime, et plastikust tehakse fliise ja spordiriideid, kuid uueks teadmiseks saime selle, et keskmise meesterahva spordipluusi valmistamiseks kulub 7 pooleteiseliitrist plastpudelit. Lõpetuseks pani igaüks endale teemakohase peakatte pähe ja roniti laevale, et merd vallutama minna.

Tegime väikse sõidu edasi Viimsi Vabaõhumuuseumisse, kus hoovis tervitasid meid ka 2 lammast. Lambad küll nosisid rohtu, aga nende asemele tekkisid meie rühma "mängulambad", kes määgimist harjutama hakkasid. Laste rumalusel polnud piire ning kui lambad ei lasknud endale pai teha, siis kiputi lambaid taga ajama. Üks lammas kukkus seetõttu ja tegi uperpalli, mille peale nii mõnigi laps nalja sai. Õpetajad tegid selgeks, et lammas oli väga hirmul, ning oleks võinud põgenemisel kukkudes viga saada. Laste näod muutusid seepeale tõsiseks.

Vimsi vabaõhu kompleks on eriline selle poolest, et majad on säilinud selliselt nagu nad ennemuiste ka seal olid. Esiteks viidi meid ühte majja ja kui tagakambrisse jõudsime, siis saime teada, et sealne peremees oli teinud selle karile jooksnud laeva kajutist. Muud ruumid ehitati hiljem selle kajuti külge. Ja kui peremees soovis vaiksel päeval end merekaruna tunda, siis pidi naine väljas ämbriga vett aknale viskama... Veel külastasime rehielamut ja selle eriliseks tunnuseks oli see, et müürid olid laotud Pirita kloostri varemetest toodud paekividest. Põnevad olid veel näitlike majakate piirkond, kiikede plats ja kivide pealne turnimine mere ääres...

Nähtu ja kuuldu kinnistamiseks saime lasteaeda kaasa teemakohase töölehe, et oma teadmisi kinnistada. Ilm oli küll jahedavõitu, kuid lastele meeldis ja õpetajadki said mõneski küsimuses targemaks.

Pildid leiate galeriist

Katrin Pihlakas, männiriisika rühma õpetaja

Allalaaditud fail

 

Matemaatika on koolis üks raskemaid õppeaineid. Hästi aitavad heade õpitulemuste saavutamiseks kaasa toredad ja lastepärased õpikud-töövihikud, õpilaste huvi ja vanemate toetus.

 Lastele meeldivad aga arvuti- ja telefonimängud, mille otstarbeka piiramisega nii õpetajad ja vanemad vahel kimpus on. Samas ilma tehnoloogia ja selle kasutamiseta tänapäeva ja tuleviku elus on toime tulla ka raske.

 „Matetalgud“ on just üks selline arvutimäng, mille mängimise üle koolis ja kodus võime rõõmustada. Eesti koolilastel oli sel õppeaastal 5. korda   võimalik mängus kaasa lüüa. Mäng toimus kahes vanusegrupis: I-II klass- Väikesed ahvid ja III-IV klass- Juuniorahvid. Ülesanded olid lõbusad, eakohased ja sobivalt seotud õppekavaga.

Kernu kool osales „Matetalgutel“ esimest korda. Kui 11. veebruaril esimest korda arvutiklassis oma mängukontodesse sisse logisime oli väike kartus ka, kas suudame endast parima anda. Ebalus hajus ruttu ja kuus  3. klassi poissi asusid huviga ülesannetega rinda pistma. Jälgisime hoolega edetabelit ja muudkui arvutasime. Nimi „Matetalgud“ räägib enda eest: koos ülesandeid lahendada,  üksteist aidata ja meeskonnatööd teha on tore!

Kasutasime mängimiseks vahel matemaatika tunde, samuti asendustunde. Mängida sai koolivaheajal kodudes.

Suur rõõm oli see, kui 25.-31.märtsi nädalal tunnistati meie väike mänguseltskond nädala parimaks Juuniorahvide hulgas. Auhinnaks vahva viskemäng klassi.

  1. aprillil „Matetalgud“ lõppesid ja meie tulemuseks oli 18. koht 441 võistkonna hulgas.

Tulemus on hea ja järgmisel aastal osaleme kindlalt jälle!

Osalejad- võistlejad arvasid „Matetalgutest“:

Mulle meeldisid „Matetalgud“ väga. Sain kellatundmises targemaks. See oli lõbus ja arendav. (Markus ) 

Mulle meeldis see, et alguses ja lõpus oli natuke  raske. (Klen Markkus)     

„Matetalgud“ on tore mäng, sest  mulle meeldib arvutada. (Marten)

Mulle meeldis arvutis arvutada ja meeskonnatööd teha. (Klen Andri)

Tahaks veel „Matetalgutel“ mängida. (Mikk)

„Matetalgud“ on hea mäng. Meil läks hästi. Soovitan teistelegi. (Toni)

Pille Piho, III klassi klassijuhataja

matetalgud